Barcelona

Dag 1:
Min familj gick över till Hannas hus, där den stoooora taxin stod. I den skulle alla 8 åka ^^ sen begav vi oss mot Arlanda. Sen chekade vi in och aa allt det där ni vet som man måste göra, sen satt vi på planet. Där lärde Elin oss någon ramsa som man gör på benen, + att vi tog många bilder för att få tiden att gå. Vi landade i Holland där vi åt snabbt och gick sedan för att fixa allt med nästa plan, medan vi väntade var jag och Hanna flum, så vi åkte på ett sånt där band, ni vet som en rulltrappa fast platt. Där åkte vi och gjorde grimarser. HOHO busiga ^^
Sen åkte vi med nästa flygplan, då satt jag och Hanna själva på en sån där 3 sitsar, vi sov. Sen var vi framme i Spanien, vi tog taxi till nått ställer och väntade där på en tjej som skulle visa oss våra lägenheter.
När vi kommit till rätta och packat upp och allt gick vi ner och åt på en väldigt fin resturang, mysmys. Sen orkade vi inte göra nått mer så det blev hem och sova.

Dag 2:
Den här dagen gick vi mest bara runt och såg på allt som var värt att se, vi gick på en berömd gata och såg många coola hus. Vi gick nog i ca 3 timmar, sen gick vi ner och letade efter nått ställe att äta på, vet inte riktigt men tror att vi gick lite i några affärer.
Efter maten var det bara hem och sova som vanligt, eftersom man äter runt 9 där så vi var inte hemma förrän var 11 och då måste man ju sova så man är utvilad till nästa dagen.

Dag 3:
Idag var vi ute och cyckla B) med en guide som berätta allt om staden, vi cycklade runt väldigt mycket och vi fick se många nya saker och veta väldigt mycket. Det var jätte kul, cycklarna var jätte konstiga. Där man höll i styret var jätte långt från varandra.
Sen gick jag Hanna och Elin ner och solade och vi blev SUPER BRÄNDRA! guuud jag flagnar än :S men vi blev asröda iaf, inte så fint. Senare gick vi och åt.

Dag 4:
Den här dagen var min familj + Hanna på ett undervatten museum. Der var riktigt kul och coolt, jag och Hanna begav oss ut på egen hand och tog massor med bilder. Dock är vi knallröda i facet på varenda bild för vi blev ju brända -.-
Dom andra i familjen Andersson var uppe på ett berg och såg på OS arenan och nån gammal spansk by.
Sen förenades vi igen och gick för att äta.

dag 5:
Idag var vi och såg på ett museum, det var inrett som det skulle sett ut på 1970 tror jag det var, det var riktigt coolt. Vi gick sen upp på taket, guuud vad högt upp det var, jag mådder riktigt illa av höjden X) sen gick vi ner till stranden, fast vi var bara där i 2 timmar typ för vi gick ner dit så sent.

Dag 6:
Den här dagen vad en av dom bästa, då var det min tur att följa med Hanna och hennes familj till Barcelonas fotbolls stadium. Min familj gick på zoo.
Det var super häftigt där i fotbolls arenan, såååå stort. Vi fick vara på läktarna och där tidningarna och alla såna sitter.Vi fick också se deras omklädningsrum och massa andra rum, i början fick man också se en 3D film.
Sen när alla 8 var ute och skulle äta köpte jag och Hanna en Messi tröja B)
Senare gick vi och såg en ljusshow, det var en fontän som sprutade vatten som hade olika färger. SKIIIIT coolt var det.

Dag 7:
Idag var det tänkt att vi skulle dra till stranden, men det var molnigt :'( så vi var inne hela dagen, tills middagen då vi shoppade lite.

Dag 8:
Då gick vi upp kl 2 och åkte med taxi till flygplatsen. Där vantade vi på flyget väldigt länge, men när vi äntligen satt på planet sov nog alla. Tills vi landade åter igen i Holland för att byta flyg mot Sverige, där på flygplatsen var Paris Hilton, sååååå coolt. 
Sen när vi kom hem var jag sjukt trött men ändå var jag med Rasmus. Hade saknat han mycket.


Det här var beskrivningen om vad som hände i Barcelona, visst hände mer men orkar inte skriva allt, och ni kommer nog inte orka läsa. Orkar ni ens läsa nu haha X) <333 


Kommentarer
Elin Ericsson

jag läste allt :D, så kul ni har haft det (:

2009-05-31 @ 11:20:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0